6 redenen waarom Texas Roadhouse "legendarische" steaks zo goedkoop zijn
23 Jan 2023
Op het eerste gezicht zijn er veel overeenkomsten tussen Texas Roadhouse en de meeste andere informele steakhouse-ketens in het middensegment die je verspreid over Amerika vindt. Ze hebben allemaal soortgelijke decoraties in het Oude Westen-thema die de muren sieren, calorie-bom-hapjes zoals de enorme gebakken ui, luide muziek en speciaal brood.
Wat je bij Texas Roadhouse echter niet ziet, zijn dezelfde prijzen als het om steaks gaat. Texas Roadhouse heeft consequent lagere prijzen voor zijn biefstuk dan zijn belangrijkste concurrenten zoals Outback Steakhouse en Black Angus. Als u bijvoorbeeld de huidige prijzen voor entrecote vergelijkt, kost een biefstuk van 8 ons bij Texas Roadhouse $ 15,49, terwijl een biefstuk van 8 ons bij Outback $ 18,99 kost. En bij Black Angus (ten tijde van dit artikel) kost een 8-ounce entrecote $ 23,99.
Hoewel we een lagere prijs voor een vergelijkbare steak zeker kunnen waarderen, waren we perplex over hoe Texas Roadhouse zijn steaks zo laag geprijsd houdt. Dus we hebben wat gegraven, en hier zijn vijf dingen die we hebben gevonden. En mis niet: Ik heb Texas Roadhouse voor het eerst geprobeerd: dit is waar ik van hield.
1
Lage prijzen maken deel uit van het bedrijfsmodel
texas roadhouse
Het bedrijfsmodel van Texas Roadhouse is erop gericht om veel mensen door de deuren te krijgen en een maaltijd voorgeschoteld te krijgen. Om dat te doen, houden ze hun prijzen voor favoriete klanten, zoals steak, vrij laag. Sterker nog, de keten verkoopt steaks vaak voor een prijs die lager ligt dan de marktwaarde, waardoor potentiële winst wordt bespaard, maar wetende dat het meer omzet oplevert in termen van volume, volgens naar Alfa zoeken. Als mensen blijven terugkomen voor de goedkope steaks, kopen ze ook de bijgerechten en salades en bier en dergelijke. Bovendien eten ze niet bij een concurrerende keten.
2
Het draait allemaal om de upsell
texas roadhouse bread
Als je ooit in Texas Roadhouse bent geweest, begint de upsell onmiddellijk, je bent je er alleen niet van bewust. Een grote kist met handgesneden steaks lonkt terwijl de server een hete, vers gebakken batch van hun kenmerkende brood met honing-kaneelboter pakt. Volgens een profiel over het bedrijfsmodel van de keten zijn de winsten op biefstuk gering, maar de biefstuk is de aantrekkingskracht die klanten ertoe aanzet om voedsel met een hogere marge, zoals alcoholische dranken en andere items, uit te geven. Plus, misschien kom je binnen voor een goedkopere 8-ounce entrecote en eet je uiteindelijk een handgesneden ribeye uit de kist, met een geladen gepofte aardappel, een paar hapjes voor op tafel en een kenmerkend drankje. Bovendien heb je waarschijnlijk je kinderen meegebracht die de Kraft Mac 'n' Cheese-kindermaaltijd krijgen voor een enorme prijsverhoging. Alle overwinningen voor het steakhouse.
Verhaal gaat verder
3
De keten sluit deals met rundvleesleveranciers
texas roadhouse steaks
Net zoals luchtvaartmaatschappijen de brandstofprijzen jarenlang vastzetten om de kosten te beheersen, sluit Texas Roadhouse overeenkomsten over rundvlees met zijn leveranciers die vaak maanden of zelfs een jaar of langer duren, volgens Technology and Operations Management van Harvard. Door contracten met rundvleesleveranciers af te sluiten, wordt de keten ingeënt tegen stijgende prijzen op de vleesmarkt en kan de keten de kosten beheersen.
4
Texas Roadhouse slaat de lunch over
texas roadhouse steak en garnalen
In tegenstelling tot de meeste informele steakhouse-ketens die dagelijks om 11.00 uur opengaan, is Texas Roadhouse alleen doordeweeks geopend voor het diner en serveert het alleen lunch op zaterdag en zondag. In een "factsheet" die op de website van het restaurant is gepubliceerd, stelt de keten gedeeltelijk dat "de filosofie voor alleen diners onze managers verzekert van een betere levensstijl en onze vastgoedkosten verlaagt, aangezien we niet in drukbezochte zaken hoeven te zijn gevestigd." districten." We weten niet zeker of we dat deel over levensstijl volledig geloven, maar het deel over lagere kosten is zeker waar.
5
Het menu blijft hetzelfde
texas roadhouse-menu
Veel restaurants zijn afhankelijk van frequente menuwisselingen, tijdelijke promotieartikelen en seizoenswisselingen om klanten terug te laten komen. Dat kan wat interesse wekken, maar het brengt ook kosten met zich mee, met de behoefte aan meer advertenties, nieuwe training, verschillende hardware voor bereiding en serveren, enzovoort. Volgens Mashed verandert het Texas Roadhouse-menu zelden, wat lagere bedrijfskosten betekent en de mogelijkheid om de voedselprijzen laag te houden.
6
Een kwestie van grootte
texas roadhouse entrecote early dine menu
Volgens Statista is Texas Roadhouse het grootste steakhouse in Amerika qua omzet. In 2021 behaalde het maar liefst $ 3,717 miljard aan systeembrede verkopen, terwijl de volgende grootste keten, Outback Steakhouse, een verre volger was met $ 2,621 miljard. Vanwege de hoge verkoopcijfers kan Texas Roadhouse het zich veroorloven om sommige producten tegen lagere prijzen mee te nemen, wetende dat het volume de lagere prijs per stuk zal compenseren. En meer dan goedmaken, als je naar die cijfers kijkt.
Een eerdere versie van dit artikel is gepubliceerd in oktober 2022. Het is bijgewerkt met nieuwe informatie.